pátek 28. října 2011

Skoro noční výlet

To bylo tak.
Před třemi lety touhle dobou jsme si udělali výlet na Hrubou Skálu a objevili horolezecký hřbitov. Pietní místo ve skalách, kde jsou jména českých horolezců, kteří, mám dojem od roku 1970, zahynuli. Je čas dušičkový a do těchto míst zavítá spousta lidí zapálit svíčku.
Od té doby jsme tam nebyli. Je to asi 14 dnů, co si na tenhle výlet Lucka vzpomněla.
Řekli jsme si, proč ne. Naplánováno na dnešek, ale trochu jinak než tenkrát, dnes měla být procházka delší.


Začátek na hradě Valdštejn, Zlatou stezkou Českého ráje na Hrubou skálu, rozsvítit svíčku a zpět. Bratru tam i zpátky skoro 10km. Jenže ještě ve 13:00 lehce prší. Vyčkáváme, okolo druhé se to lepší a tak jedeme. Na Valdštejn dorážíme v 15:00. Jdeme směr Hrubá Skála, počasí není nejlepší, ale neprší a tak šlapeme dál. Nakonec dojdeme až na onen symbolický hřbitov. Rozsvítíme svíčky ( i když osobně nikohoho ze jmen napsaných na skalní stěně neznáme ) a vracíme se zpět. To už je skoro tma, je 18:30. Celá zpáteční cesta se jde hezky potmě, ještěže máme baterky. Taková malá noční bojovka. Ale stálo to za to!
Jak už jsem psala, počasí nic moc, na focení ještě hůř. Pár fotek jsem přeci jen vybrala.








A nakonec malá hádanka: Víte kterému stromu patří tyhle listy ?


11/365 Z čeho jsem dnes měla radost
- prostřední šla zase na brigádu
- a na tu brigádu dovezla sebe i kamarády vlastnoručně !!! ( já byla coby spolujezdec, abych odvezla auto domů)
- i přes nepříliš pěkné počasí jsme měli nádherné odpoledne
- můj prozíravý muž přihodil do batohu čelovku a baterku, fakt se hodily
- dopoledne jsem po vzoru Báry spolkla několik malinkých žabiček

4 komentáře:

  1. Krásná místa, znám to tam:-). Strom bude liliodenron - liliovník tulipánokvětý.
    Hezký blog, určitě budu nakukovat na radosti všedních dnů:-).Pendula

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná místa...a povedená akce. Strom neznám a polykání žabiček ...tak nad tím se budu muset zamyslet, protože mám na talíři pár pořádných ropuch....musím to zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  3. Pendulko vítej a máš pravdu, je to Liliovník (Lirovník) tulipánokvětý - Liliodendron tulipifera

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná atmosféra a gratuluju k polykání :-)

    OdpovědětVymazat