pondělí 3. července 2017

Borůvky

To se tak někdy semele. Večer se těšíte na druhý den, protože máte volno a chcete si ho užít.
Ráno se probudíte a najednou, ani nevíte jak, je všechno špatně a jste si protivní sami sobě.
Teda doufám, že to nemám jenom já a stalo se to někdy i někomu jinému.
To je potom lepší se sebrat a odejít, když nechcete problémy. Tak jsem se sebrala a odešla.
Do lesa. Na houby, na borůvky.
Vyčistit hlavu. Zklidnit se, poslat nenáladu někam pryč.
Les plný lidí, vypadalo to, že tam je borůvkový zájezd. Ještě s malými dětmi, kterým nikdo neřekl, že v lese se pokud možno nekřičí. Jo, jsou to děti, ale vypadalo to na asi třicet dětí, byly tam čtyři.
Když jsem nezavadila o houbu, našla jsem si místečko borůvkové. Pěkně stranou, docela v klidu.
Najednou se z lesa vynoří nějaká babi s dědou a asi pěti vnoučaty. To moje místečko bylo moc fajn, neb babi vytáhla telefon a jala se volat všem svým známým, aby je poinformovala. Že jako prázdniny, vnoučata, les, houby, borůvky, koláč, první den a už se těší na pátek. Rodiče si přijedou....
No nic, litr borůvek jsem zvládla, dávaje pozor na záda i rameno. Komáři se napili a já mohla domů.
To bylo včera. Zdálo se, že nenálada je trochu pryč. Bohužel jen trochu.
Dneska ráno si našla cestu zpátky. Ale už nebyla tak silná v kramflecích, někde asi klopýtla a pokulhávala. Tak místo původního plánu nákup. Měla jsem pocit, že tu umřeme hlady.
Taky, že Maru nemá co na sebe. Jsem zvědavá, co na můj výběr poví maminka.
Po obědě se mě Lucie, to moje nemocné pubertální dítko ptalo, jestli jako výlet s tátou ne?
Tak jsem jí naznačila, že ne. A to dítě má víc rozumu než my všichni dohromady.
Jseš s ním skoro 30 let ? Jseš. Myslíš, že si najdeš někoho lepšího ? Nenajdeš. Tak toho nechte.
Jak prosté, že.
Jenže plán už byl změněn a táta už seděl na traktoru. Kvůli dešti minulý týden nedosekal.
Tak jsem vzala hrneček a šla zkusit do lesa druhý pokus.
Cestou všechno kvete.


Bylo docela hezky, ale pořád chladno.


V lese je prostě hezky vžycky.


A borůvek je taky dost.


Tentokrát tam nebyl skoro nikdo. Kolem mne prošla jedna paní s borůvkama a jedna se psem.
Komáři se dnes chovali docela slušně. Záda a rameno asi bolí víc než obvykle.
Ale hlavu, hlavu mám snad vyčištěnou dokonale.

Žádné komentáře:

Okomentovat