neděle 6. listopadu 2011

Smajlíci II

Pro zvídavé. Jak udělat smajlíka.
Koupila jsem vykrajovátka kroužky - velké a taky hodně malé.
Potom rohlíček a s tím jsem si trochu pohrála. Zmáčkla jsem ho v krajích do špiček, vytvarovala a úsměv byl na světě. Vpravo upravený, vlevo trochu větší originál.


A pak už jsem na vzorku těsta zkoušela, která kombinace bude nejlepší. Moc spokojená jsem nebyla, ale po upečení prvního plechu jsem zjistila, že otvory se trochu zmenší a tak úsměv byl akorát a oči jsme pak vykrajovaly větší. Výsledek už znáte.


Ve druhé řadě odspodu, druhý zleva je jeden exemplář s menšíma očima.
No a kdyby chtěl někdo vyzkoušet :

Jemné koláčky - nejen na Vánoce - ihned k jídlu

20 dkg Solamylu
1 vanilkový pudinkový prášek
20 dkg hladké mouky
20 dkg tuku
15 dkg práškového cukru
1/2 balíčku kypřícího prášku
1 žloutek
3 lžíce  zakysané smetany
citr. kůra - nemusí být
marmeláda na slepení
moučkový cukr na pocukrování vrchního dílu
Promícháme všechny sypké suroviny, do nich přidáme povolený tuk, žloutek a smetanu. Propracujeme v těsto, necháme odležet do druhého dne v chladu. Musí se trochu podsypávat, ale pracuje se s ním hezky. Další postup myslím netřeba popisovat.
A fakt se dají jíst hned.
Samozřejmě , že na 140 Smajlíků o průměru cca 6cm jsem použila větší množství.
Tedy spíš velké, zadělávala jsem z kila mouky.

5 komentářů:

  1. Dobrý večer, smekám před tou trpělivostí, výsledek je skvělý:-))
    Já "lenoch" měla štěstí a loni, když byly Adventní trhy, jsem narazila přímo na hotovou smajlíkovu vykrajovačku.
    Tak si myslím, že pokud budete někde na Adv.trhu, že by jste je také objevila. Bohužel mám jen jednu.
    Magda

    OdpovědětVymazat
  2. Magdo vítej a děkuji za pochvalu. Původně jsem si myslela, že koupím hotového ( někde už jsem ho viděla), ale bohužel jsem na rychlo nesehnala, tak jsem si holt poradila.

    OdpovědětVymazat
  3. Koupit umí každý...tohle je výkon:-)
    Pokud ji někde zahlédnu, koupím. Ta moje tuším stála 25kč, ale už nevím, zda samotná nebo i s tím doplňkovým kolečkem...
    Hezký večer, Magda

    OdpovědětVymazat
  4. jůůů, to je super nápad a dík. Tvá zvědavá čtenářka

    OdpovědětVymazat
  5. Krása, nutně potřebuji smajlíkovou vykrajovačku:-)). Pendula

    OdpovědětVymazat