pátek 2. listopadu 2012

Hřbitovní turistika

Ne, nechci tady zlehčovat dnešní den. Já už jsem taková. Nemám ráda svátky na povel.
Celý rok je spousta hrobů bez kytičky, bez svíčky. Ale okolo 2.listopadu jsou najednou plné, někdy i zbytečně moc a nevkusně.
Hřbitov moc nemusím, ještě tak možná někde na dovolené se zajít podívat na nějaký jiný...
Nicméně jsem i já musela zajet s kytičkou a zapálit svíčku. Ale to až odpoledne.
Ráno jsem dojela Lucce pro úkoly, potom rychle pro výsledky - hurá na ATB to není, poté pracovní proces, který se protáhl....Ach jo.
Nákupy, do toho kolegyně, která neměla klíče a potřebovala si vyzvednout věci, protože u nás skončila.
K tomu ještě moje nejstarší vymyslela prima kšeft, ale je to na dobrou věc, tak proč ne. Takže jsem ještě doma hledala dětskou ohrádku a vezla ji na místo určení.
A potom jsem už jela s kytičkou. Jelikož v místě bydlí rodina, stavila jsem se na skok mezi dveře, protože po úterním zmrzlém dnu mi zase není nejlíp a oni mají malé dítě.
Doma jsem odpadla, ale úplně zcela.
A takhle bylo, když jsem odjížděla. Trvalo to jen chvilku, ale bylo to úžasný.

2 komentáře:

  1. Dobrý večer,tak to se mi líbí,že to říkáte a vystrkujete hlavu z davu.Já,ač odchována funerální kulturou jsem si toho taky všimla :-).Ale je to krásný pohled,jak lidé potichu prochází a ve tmě problikávají svíčky.Tak snad budou na své blízké myslet,za života a né,až posmrti.Mně to přijde trošku,jako divadlo,kolotočářské,bodejť by né,když procházím kolem celé famílie Berousků,Havlů a ostatních,no předešli nás,ale jejich vyšnořené posmrtné obýváky v plastu mi připadají velmi zábavné.Krásný večer :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Mám na to stejný náhled.
    Zdobení hrobů se nekoná pro mrtvé, ale pro sousedy - co ti by tomu řekli, kdyby tam nebyl věnec....

    svíčky hoří i u nás doma a nejen o Dušičkách.

    OdpovědětVymazat